Nilgün 🌿

Bugün annemin doğum günü ve yaklaşık 32 yıllık ömrümde ilk kez bir doğum gününde onun yanında değilim. Teşekkürler COVID-19...

Annem kendisine yaraşır bir şekilde, çok şahsına münhasır bir tarihte dünyaya gelmiş: “27 Mayıs” Rahmetli anneanneciğimin pek kıymetli komşuları doğum günü sebebiyle adının “Hürriyet” olmasını teklif etmişler ve hatta teklif etmekle kalmayıp anneanneciğime baskı yapmışlar. Hadsizliğin zaman tanımazlığı... Anneannemin de benim gibi baskı altındayken basiret bağlanma huyu vardır. :))) Neyse ki dayım müdahale etmiş de adı Nilgün olmuş dünya güzelimin.



Annem bir devlet memurunun çocuğu olduğu için Elazığ’da doğmuş. O muhteşem Türkçesi, sesi ve görüntüsü itibariyle hiçbir zaman inanmamışlar orada doğup büyüdüğüne. Kendimi bilmeye başladıktan sonra ben de inanmamıştım. :)) 



Annemle ilişkimizin ilk yılları biraz karmaşıktı. Onu anlayabiliyorum çünkü henüz çok gençti ve çok sorumluluğu vardı. Her anne gibi otorite kurması gerekiyordu. Hayatımın bir kısmı annemle rekabet etmek, bir kısmı ise kendimi kabul ettirmekle geçti. O güzel kızıl saçları, çilleri, kraliyet ailelerine yaraşır asaleti ve istisnasız her fotoğrafta muhteşem çıkması beni bir yandan “ben neden böyle olamadım” diye isyan ettirirken, bir yandan da bende hep “ah kalbim” etkisi yarattı. :) İlişkimizin benim tarafımda çok iniş çıkışları vardı. O farketmiş midir bilemiyorum. Temelde hiç değişmeyen tek faktör vardı; onu çok sevmem. ♥️




Nilgün hayatımın her alanında etkili oldu. Müzik zevkimden tutun da böyle hastalıklı bir şekilde sporsever olmama kadar her alanda katkısı var ki bunu zaten ayrıca anlatacağım. :)

Bunların haricinde en büyük etkisi mesleğimde oldu bence. Nilgüş Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler bölümünü kazandığı halde belli endişelerden ötürü üniversiteye gönderilmemiş bir kadın. Bazen onu ekranlarda hayal ettiğim olur. Ne de yakışırdı... (Gerçi dilinin kemiği yoktur, kendini Silivri’de bulabilirdi. 🙄  ) Onun bu hikayesi öyle etkiledi ki beni neredeyse tüm ilk ve orta öğretim hayatım boyunca “büyüyünce” Basın Yayın ve Halkla İlişkiler okuyacağımı söyledim. Nitekim okudum da. Onun için yaptım bunu, kendisi bilmese de. :) Pişman değilim, o, her konuda olduğu gibi, mesleğimde de aynam olmuş farketmeden.



Bazı kaynaklar der ki Nilgün’ün bir kadın ismi olarak kullanılması Refik Halid Karay’ın yazdığı roman kahramanına Nilgün ismini vermesiyle başlar. Bakalım benim kahramanım Nilgün ile Refik Halid’in kahramanı Nilgün arasında bir bağ var mı!? :) 



İyi ki doğmuşsun Nilgüş ♥️🌿🎶 Daha önce de belirtmiştim: Dünyaya geldiğin, bu kadar iyi ve vicdanlı olduğun, sadece benim ve Arda’nın değil, gördüğün tüm canlıların annesi olduğun için, mücadele etmeyi öğrettiğin için teşekkür ederim turuncu güzelliğim 🧡

Seni seviyorum.
Merve.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sıradanlaşan Kötülük ve PR Etkisi

Hello! Is it me you're looking for?

Asimet 🖤